What you can offer as an Inabler MVNO?
Our solutions give mobile operators the possibility the offer tailored whole-business services and products.
Cell

With Inabler as MVNE, you can provide your end users with a cell service that covers all situations.

Cell subscriptions
The foundation for the vast majority of operators. Use physical SIM or digital eSIM (for phones that support the service) on one of Sweden's best coverage networks on 2G, 3G, 4G and 5G. Basic services such as calls, SMS, MMS and surfing in Sweden, with favorable roaming within the EU/EEA and function in almost all countries of the world.
Fixed number in the mobile network
Fixed telephony (analog telephony), the predecessor of mobile telephony, is an expensive service that is being phased out to an increasing extent. By moving the phone number to a phone with SIM, the end customer gets a better quality phone service, while both the operator and the end customer get a reduced cost.
Fixed number in cell
Fixed number in the mobile phone is the perfect service for the end customer who no longer needs to have a landline in physical form. By directing the number directly to a mobile phone via a cloud service (and also having the option to call out with the number), you get a seamless transition to more efficient home and/or office telephony.
Internet

Paketera ert erbjudande med en eller flera lösningar för bredband.

Mobilt bredband
Mobila bredband nyttjar samma nät som mobiltelefoni via ett SIM-kort. SIM-kortet kan i sin tur användas i t.ex en laptop, router, USB-modem och andra enheter som stödjer funktionaliteten.

Enheter för mobilt bredband är anpassade för att uppnå maximal kapacitet av de signaler som de når fram till. Detta gör att ett mobilt bredband i större utsträckning än mobiltelefoni har högre nedladdning- och uppladdnings-hastighet.

M2M och data-SIM
M2M-tjänster och data-SIM är tjänster som kan användas för mindre mängder data, enheter som pratar med andra enheter. De tjänster Inabler erbjuder för M2M används till största del i betalautomater, larmcentraler och spårnings-sändare.
PBX

Växeltjänster som passar alla storlekar på företag, från en upp till tusentals användare.

Marknadens smartaste växel
När ni som mobiloperatör via Inabler erbjuder och tillhandahåller växeltjänster så används samma plattform som de stora operatörerna använder (3, Tele2, Telia). Med bred kunskap inom växelsegmentet har vi tagit fram kostnadseffektiva, smarta och moderna växellösningar för allt ifrån enmansföretag till stora organisationer. Med mobile extension (MEX) kopplas mobilabonnemang samman med växeln vilket gör att hela växelfunktionaliteten kan användas direkt i mobiltelefonen. Växelplattformen är användarvänlig för administratörer och användare hos era kunder, men också för er som mobiloperatör. Inablers växelupplägg tillåter och möjliggör en rad olika funktioner för er mobiloperatör. Detta innebär att ni kan erbjuda alla växelkunder stor flexibilitet funktionsmässigt och nischat för varje enskild användare. Några populära funktioner är konferenssamtal, samtalsstatistik och rapportering, schemaläggning, hänvisning och aktivitets-/närvarostatus.
Automated driving logs

Automatisera företagets körningar med professionella och enkla körjournaler. Allt automatiserat, allt digitalt.

Automatiskt och enkelt
Automatiska digitala körjournaler, till skillnad från manuell journalföring, sparar tid och pengar. Installation är enkel och gränssnittet är användarvänligt.
Spårning
Kontinuerlig spårning (GPS-tracking) sker i realtid och överförs till både mobilapp, app för surfplatta och direkt till webben. Slutkunden har alltid kontroll över företagets fordon på kartan och kan sätta geografiska zoner som fordonen får röra sig i kombinerat med aviseringar när överträdelser förekommer.
Rapportering och export
Gränssnittet är lätt att använda oavsett antal fordon. Administratörer kan checka in förare eller delegera ansvaret per fordon och förare. Alla körningar sparas och man kan direkt eller retroaktivt markera vilken typ av körning som ägt rum.

Rapporter kan plockas fram med några klick och exporteras för såväl internt bruk och till Skatteverket.

Add-ons and included services.

We won't help you sell - directly - but give you the necessary tools to do it. Everything from CRM to outsourced customer service. Inabler's offer is tailored for your needs.

Are you in need of custom services?
You can build your own additional and ancillary services to the services you offer. In addition to the basic services, you can also design stand alone products that are independent, with no relation to your core offer. These can then be invoiced together with other services or invoiced separately to the end customer.
Add-ons
  • Service level agreement (SLA)
  • Lookup services (number, names, ...)
  • Custom add-ons, such as antivirus and safety services
Stand-alone products
  • Webpages and maintenance services
  • Lookup services (number, names, ...)
  • Custom stand-alone products, such as antivirus and safety service as a separate service
Frequently asked questions.

Estimated time from ordering an MVNO until launch date is approximately 3 months.

From the day that you decide to launch an MVNO, we pick up the pace. After our first contact the flow looks as follows, depending on specific needs and your own desired launch date.

Planning and strategy

We evaluate your business plan and wanted product offering. We set up a common plan - and you decide the name of your MVNO.

Design and development

We design and develop your products and services, and sign the necessary third party agreements for your operation.

Testing and delivery

The first subscriptions and SIM cards are now ready and are being tested in the network. After testing, you are ready to officially launch as the newest mobile operator on the market.

Operating an MVNO means you have full control of your products, offers, and customer base. You are free to choose your own marketing, customer group, niche, products, services, campaigns, pricing and lots more. In comparison to being a reseller in telecom, the biggest focus while operating an MVNO is nurturing existing customers and building a strong brand.

Inabler employees have years of experience in the telecom industry, actively working in the reseller branch, launcing and operating MVNOs, telemarketing, field sales and customer service.

In short words, we are seeing, and have seen, MVNO operations from different perspectives when it comes to marketing, sales and customer service. By applying this to your business, you get an advantageous head start as the newest MVNO on the telecom scene.

As an MVNO, your end users are accessing an existing network provider's system. Inabler's service provider agreement states that all MVNO's end users get the exact same capacity as the network provider's own end users.