Vad kan ni erbjuda med Inabler?
Vårt erbjudande ger operatörer möjligheten att erbjuda skräddarsydda helhetslösningar.
Telefoni

Med Inabler som MVNE kan ni erbjuda era slutkunder den telefoni-tjänst som situationen kräver.

Mobilabonnemang
Fundamentet för de allra flesta operatörer. Använd fysiskt SIM eller digitalt eSIM (för telefoner som stödjer tjänsten) på ett av Sveriges bästa täckningsnät på 2G, 3G, 4G och i framtiden på 5G-nätet. Bastjänster såsom samtal, SMS, MMS och surf i Sverige, med förmånlig roaming inom EU/EES och funktion i nästintill alla världens länder.
Fast telefoni via mobinätet
Telefoni via kopparnätet (analog telefoni), föregångaren till mobiltelefoni, är en kostsam tjänst som avvecklas i allt större utsträckning. Genom att flytta telefonnumret till en fast telefon med SIM uppnår får slutkunden en kvalitativare telefontjänst, medan både operatören och slutkunden får en minskad kostnad.
Fastnummer i mobilen
Fastnummer i mobilen är den perfekta tjänsten för den slutkund som inte längre behöver ha en fast telefon i fysisk form. Genom att via molntjänst styra numret direkt till en mobiltelefon (och även ha möjligheten att ringa ut med numret) får man en sömlös övergång till en effektivare hem- och/eller kontorstelefoni.
Bredband

Paketera ert erbjudande med en eller flera lösningar för bredband.

Mobilt bredband
Mobila bredband nyttjar samma nät som mobiltelefoni via ett SIM-kort. SIM-kortet kan i sin tur användas i t.ex en laptop, router, USB-modem och andra enheter som stödjer funktionaliteten.

Enheter för mobilt bredband är anpassade för att uppnå maximal kapacitet av de signaler som de når fram till. Detta gör att ett mobilt bredband i större utsträckning än mobiltelefoni har högre nedladdning- och uppladdnings-hastighet.

M2M och data-SIM
M2M-tjänster och data-SIM är tjänster som kan användas för mindre mängder data, enheter som pratar med andra enheter. De tjänster Inabler erbjuder för M2M används till största del i betalautomater, larmcentraler och spårnings-sändare.
Växel

Växeltjänster som passar alla storlekar på företag, från en upp till tusentals användare.

Marknadens smartaste växel
När ni som mobiloperatör via Inabler erbjuder och tillhandahåller växeltjänster så används samma plattform som de stora operatörerna använder (3, Tele2, Telia). Med bred kunskap inom växelsegmentet har vi tagit fram kostnadseffektiva, smarta och moderna växellösningar för allt ifrån enmansföretag till stora organisationer. Med mobile extension (MEX) kopplas mobilabonnemang samman med växeln vilket gör att hela växelfunktionaliteten kan användas direkt i mobiltelefonen. Växelplattformen är användarvänlig för administratörer och användare hos era kunder, men också för er som mobiloperatör. Inablers växelupplägg tillåter och möjliggör en rad olika funktioner för er mobiloperatör. Detta innebär att ni kan erbjuda alla växelkunder stor flexibilitet funktionsmässigt och nischat för varje enskild användare. Några populära funktioner är konferenssamtal, samtalsstatistik och rapportering, schemaläggning, hänvisning och aktivitets-/närvarostatus.
Körjournaler

Automatisera företagets körningar med professionella och enkla körjournaler. Allt automatiserat, allt digitalt.

Automatiskt och enkelt
Automatiska digitala körjournaler, till skillnad från manuell journalföring, sparar tid och pengar. Installation är enkel och gränssnittet är användarvänligt.
Spårning
Kontinuerlig spårning (GPS-tracking) sker i realtid och överförs till både mobilapp, app för surfplatta och direkt till webben. Slutkunden har alltid kontroll över företagets fordon på kartan och kan sätta geografiska zoner som fordonen får röra sig i kombinerat med aviseringar när överträdelser förekommer.
Rapportering och export
Gränssnittet är lätt att använda oavsett antal fordon. Administratörer kan checka in förare eller delegera ansvaret per fordon och förare. Alla körningar sparas och man kan direkt eller retroaktivt markera vilken typ av körning som ägt rum.

Rapporter kan plockas fram med några klick och exporteras för såväl internt bruk och till Skatteverket.

Tillval och innehåll.

Inabler bistår inte med försäljning – men allt annat. Allt ifrån CRM-system till outsourcing. Ta del av det skalbara i Inablers operatörslösningar.

Vill ni komplettera med andra tjänster?
Ni kan bygga egna tilläggs- och kringtjänster till de tjänster ni erbjuder. Ni kan utöver grundtjänsterna även designa stand alone-produkter som är fristående. Dessa kan sedan samfaktureras med övriga tjänster eller faktureras separat till slutkund.
Kring- och tilläggstjänster
  • Service level agreement (SLA)
  • Nummerupplysning
  • Antivirus och säkerhet till abonnemang
Fristående produkter
  • Webb- och hemsidetjänster
  • Nummerupplysning
  • Antivirus och säkerhet som tjänst
Vanliga frågor.

Uppskattad tid från beställning av er operatör till startdatum är ca 3 månader.

Från det att ni bestämt er att starta operatör går det fort att komma igång. Efter att ni tagit en första kontakt med oss så ser flödet ut som följer. Beroende på vad ni har för behov och när ni själva är redo tar det olika lång tid.

Planering & Strategi

Vi går igenom vad ni har för planer och vilka tjänster ni är i behov av. Vi skapar en gemensam strategi och ni bestämmer namnet på er operatör.

Design & Utveckling

Vi går igenom hur era tjänster mot kund ska fungera och sätter dessa i utveckling. Samtidigt så skriver vi avtal med de företag inom branschen som krävs.

Test & Leverans

De första abonnemangen och SIM-korten är redo för användning och testas i live-läge. Efter detta är ni operativa som Sveriges nyaste mobiloperatör.

Att driva en egen mobiloperatör innebär att ni har friheten att själv välja inriktning när det kommer till marknadsföring, målgrupp, nisch, produkter, tjänster, kampanjer, prissättning, m.m. I jämförelse med en återförsäljare inom telekom så ligger det största fokuset som mobiloperatör på att vårda de befintliga kunderna och bygga ett starkt varumärke.

Vi på iNabler har lång erfarenhet inom telekombranschen, med aktivt arbetande i återförsäljare-verksamhet, start och drivande av mobiloperatör, telemarketing, fältförsäljning och customer service.

Detta gör att vi ser operatörsverksamheten från olika perspektiv när det gäller till exempel marknadsföring, försäljning och kundservice. Genom att applicera detta för er, så får ni en snabb och effektiv start som den senaste uppstickaren på telekommarknaden i Sverige.

Som virtuell operatör nyttjar man i regel en av de stora operatörernas (Telia, Telenor, Tele2 och 3) nät. Inablers avtal med nätägare klargör att kapaciteten för slutkunderna hos Inablers operatörer är identisk med nätägarens egna slutkunder.